18 Eylül 2013 Çarşamba

Y kuşağı koçluk istiyor!


Şirketlerdeki çalışan profiline baktığımızda artık hemen hemen Y kuşağının hakim olduğunu görüyoruz. Bu da işverenlerin bugüne kadar nitelikli olan personellerini ellerinde tutmak için uyguladıkları yöntemleri gözden geçirmelerini gerektiriyor.












Şirketlerin çalışanlarına sunduğu maddi hakların-maaş ve diğer yan ödemelerin, personeli şirkete bağlayan önemli bir motivasyon aracı olduğunu inkar edemeyiz. Nitekim birçok şirketin uyguladığı yöntemlerle aynı olduğunu düşünürsek, farklı yöntemleri denemenin faydalı olacağını düşünüyorum.

Bu yöntemlerden bir tanesi daha çok manevi bir hak ve ayrıca aidiyet duygusunu ve performansı artıran bir yöntem: Koçluk.

Koçluk nasıl işler?

Koçluk görüşmeleri, genellikle sistematik bir yol izler; düşünme, planlama, karar verme ve yapma.
Bu şekilde ilerlendiğinde hedef netleşir, yeni seçenekler keşfedilir, şirket kararları verilir ve en önemlisi de kararlarda tutarlı olunur.

Yani hedeflediğiniz davranış biçimi sürekli hale gelir.

Y kuşağının koçlukla motive edilmesinin, işyerinde sergiledikleri karakteristik özelliklerinden kaynaklandığını söyleyebiliriz;

-X kuşağı daha çok kariyer gelişimi ile motive olurken, Y kuşağının mesleki çeşitlilik ve yaratıcılıkla motive olduğunu görüyoruz.

-X kuşağının yönetim aracı eğitim iken Y kuşağında daha çok yenilikçilik ve yetkilendirme görüyoruz, “benim için ne var?” tarzı, “benim düşünceme göre” ye geçmiş durumda.

Koçluk, şirketlerde Y kuşağının aidiyet duygusunu artırmakla kalmıyor, aynı zamanda kuşaklar arası anlaşmazlıkları giderilmesi konusunda da fayda sağlıyor.



Çünkü kuşakları bir araya getiren; "İnsanların çevrelerine uyum sağlayabilme" yeteneğidir.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder